نامزد ایران برای دبیركلی اوپك هنوز معرفی نشده است
نوشته شده توسط : amatrack

'سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی' روز چهارشنبه ضمن اظهار این مطلب به خبرنگار ایرنا، در خصوص اینكه نامزد ایران برای پست دبیركلی اوپك در زمان برگزاری نشست هفته آینده اوپك در وین و یا زودتر از آن معرفی می شود، گفت: مانعی برای معرفی درنشست رسمی اوپك وجود ندارد ، اما اگر زودتر هم اعلام شود، بهتر است.

یكصد و شصت و یكمین نشست وزرای نفت اوپك بیست و پنجم خردادماه جاری در شهر وین ، پایتخت اتریش ، برگزار می شود.

وی فرآیند انتخاب دبیركل برای اوپك را در دوره های اخیر دشوار توصیف كرد و با بیان اینكه در دوره هایی اعضای اوپك به اجماع نرسیدند و دبیرخانه باسرپرست اداره شده است، گفت: تاكنون چهار كشور ایران، عراق، عربستان سعودی و اكوادور در نظر دارند نامزدهایی برای پست دبیركلی اوپك معرفی كنند.

نماینده ایران در هیات عامل اوپك با بیان اینكه به طور معمول در این عرصه هر كشوری از نامزد خود حمایت می كند، در خصوص اینكه اگر اوپك برای انتخاب دبیركل برای سال 2013 به بن بست برسد، چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، گفت: در این صورت مانند سنوات قبل، ممكن است رییس كنفرانس اوپك در سال 2013 ، فردی را به عنوان نماینده خود برای سرپرستی دبیرخانه به مدت یك سال ، معرفی كند.

كویت در سال 2013 ریاست كنفرانس اوپك را بعهده دارد.

گفتنی است، 'فواد روحانی' نخستین و تنها دبیركل ایرانی اوپك تاكنون بوده است كه موفق شد در سال 1961 میلادی این پست را در اختیار گیرد.

اقتصام**1561**1319





:: برچسب‌ها: جدید , طبیعت , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: